TOYOTA GT86 AERO PACK: Krídlo v 50%akcii
Má športový bodykit , ale pritom je vďaka chudobnejšia výbave lacnejšie než štandardné prevedenie . Tomu sa hovorí zaujímavá ponuka .
Športové kupé Toyota GT86 prichádza s novou verziou . Volá sa výrečne Aero pack a od štandardného prevedenia sa líši aerodynamickým bodykitom . Upravené nárazníky , rozšírené prahy , polepy a hlavne veľké krídlo túto verziu viditeľne odlišujú od ostatných GT86 . Má to ale jednu chybu - kolesá zostávajú rovnaké , takže sa sedemnásťpalcové ráfiky s pneumatikami 215 / 45 v blatníkoch trochu strácajú . Tejto Toyote by určite pristal širšie postoj .
Naopak cenová politika je silnou zbraňou Aero packu , " okrídlená " GT86 totiž vyjde o 50.000 korún lacnejšie ! To preto , že výbava nie je tak rozsiahla ako vo verzii Premium - chýba kožené čalúnenie , vyhrievanie sedadiel , bezkľúčový vstup alebo tempomat , klimatizácia je len manuálna . Tiež predné svetlomety sú klasické halogénové . Teda to všetko platí , ak si GT86 odveziete zo showroomu . Testovaná GT86 Aero pack vznikla už v predstihu , a tak ide v skutočnosti o verzii Premium s dodatočne namontovaným bodykitom . Nenechajte sa preto zmiasť fotkami
Každopádne je prístup Toyoty je sympatickejšia než u Subaru . Jeho základná verzia BRZ stojí síce ešte menej (23633 eur) , má však " oklamanú " techniku - chýba jej samosvorný diferenciál , má slabšie brzdy , dlhší stály prevod a vyššiu svetlú výšku než plnotučná varianta Sport . Nič z toho sa u Toyoty našťastie nekoná.
To znamená , že GT86 s krídlom jazdí vlastne úplne rovnako ako GT86 sa štandardnými krídelkami . Nielen , že je táto Toyota najdostupnejší zadokolesovky na trhu , k tejto zásadnej vlastnosti pridáva výkonný atmosférický motor a dobre naladený , hravý podvozok . Interiér je navrhnutý účelne , ponúka anatomické sedadlá s ideálnou oporou v zákrutách , výborný výhľad dopredu a do strán , prehľadný prístrojový štít s dominantným otáčkomerom a digitálnym rýchlomerom , ale aj jednoduchý a vhodne tvarovaný volant , alebo radiacu páku , ktorá je po ruke . S praktickou využiteľnosťou kupé je to trochu slabšie , ale GT86 chce porážať hot hatchu radosťou z jazdy a nenapodobiteľným vyvážením klasickej koncepcie , nie prepravnou kapacitou .
Spôsob, akým sa GT86 nechá vodiť, v danej cenovej kategórii nemá porovnanie. Riadenie je osadené elektromechanickým posilňovačom, napriek tomu je precízne a hlavne k rukám vodiča prepúšťa informácie o dianí pod prednými kolesami. Táto podstatná vlastnosť sa dnes žiaľ i z rýchlejších áut vytráca, športové Toyota ju dosahuje vďaka klasickej koncepcii, ktorá nevyžaduje zbytočné kompromisy v nastavení geometrie prednej nápravy.
Podvozok je príjemne tuhý. Hoci sa karosérie takmer nenakláňa, sú limity autá jasne čitateľné a podvozok je veľmi poslušný. Vie sa samozrejme vydať aj ústrety nedotáčavosti, takéto správanie je ale vždy dôsledkom vodičské chyby. S přetáčivými šmyky to ale tiež nie je nijako žeravé - stabilizačný systém vás nikam nepustí a aj po jeho deaktivácii sa musíte snažiť, aby ste na suchu poslali GT86 do zákruty naozaj dverami napred.
Na vine je predovšetkým atmosférický dvojlitrový motor so 147 kW a 205 Nm.Konkurenti majú pohonné jednotky väčšie a výkonnejšie , a tak si môžu k jazde šmykom pomôcť prebytkom výkonu . Výsledkom bude powerslide , na ktorý by ste si u Toyoty mali nechať zájsť chuť . Je to snáď zle ? To určite nie , GT86 naopak miesto lacných efektov núti vodiča pracovať na svojich schopnostiach a výmenou za to mu dáva skutočné potešenie z jazdy , ktorému sa v pásme do milióna korún dokáže priblížiť jedine Nissan 370Z .
Nejdiskutabilnějším bodom v tom celom preto nakoniec zostáva motor . Áno , je silný , na zošliapnutie pedála plynu reaguje rýchlo a dokáže sa rozbehnúť ďaleko za hranicu 200 km / h V priamom smere ale moc pôsobivý nie je a plnej akcelerácie sa dočkáte jedine vtedy , keď budete správne pracovať s prevodovkou . Zrejme sa preto nebudeme príliš mýliť , keď prehlásime , že s niečím silnejším alebo aspoň preplňovaným pod kapotou by si táto Toyota našla cestu k širšiemu okruhu zákazníkov.